שיתוף

משכנתא חוץ בנקאית מתאים או שלא?

משכנתא חוץ בנקאית
משכנתא חוץ בנקאי זה טוב יותר משכנתא בנקאית?

אין דבר כזה באופן גורף שהוא טוב יותר או שלא. משכנתא חוץ בנקאית יכולה להיות פתרון מדהים ויכולה להיות הרסנית ,חובה להבין את הבדלים לכן כנסו עכשיו ותבינו את כל הדרכים.

נכון מאוד.  על פי רגולציה בנק ישראל אסור  לעשות משכנתא לטובת דירה להשקעה על הדירה הקיימת על ידי הבנקים  וכן משכנתא חוץ בנקאית זה פיתרון מצוין ועם זאת תפנו למומחים למשכנתאות לליוי 360. כנסו עכשיו לידע מקיף

נכון מאוד. ישנם גופי מימון חוץ בנקאי שיכולים לעניק על הנכס עד 85 אחוזי מימון!! זה מצד אחד מצד שני הרביות כמובן מתומרות גבוה יותר- לכן פנו לקבוצה שלנו עוד היום ואחד מהיועצים יעזרו לכם בצורה המקיפה ביותר. כנסו עכשיו לקריאת ידע מקיף

משכנתא חוץ בנקאית: כל מה שצריך לדעת :

גוף חוץ בנקאי  שנותן משכנתאות  שאיתו אנחנו עובדים  בקבוצת רפאל בלולו מבית מגן דוד פיננסי. 

חייב- חייב -חייב להיות  מאושר על ידי גורמים רלוונטים ממש כמו שהבנקים עם תקנות וחוקים. 

הבדל בין  גוף חוץ בנקאי  בתחום המשכנתאות  כמוסד  לבין בנק מבחינת המשכנתא 

ברור מאוד-

 בבנקים יש תקנות הרגולציה הבנקאית , בעוד חוץ בנקאי  שנותן משכנתאות  לא מושפע  בגלל רגולציה בנקאית כלומר אנחנו כיועצי משכנתאות מהקבוצה נוכל להשיג לכם מימון שונה מהנוף הבנקאי.

הרבה לקוחות שואלים אותי- רפאל האם חוץ בנקאי מסוכן? 

התשובה היא מאוד ברורה: 

הגופים החוץ בנקאים שאיתם אנחנו עובדים כאמור מפוקחים על ידי רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון.

כלומר יש חובה לחוקים מאוד ברורים למה ניתן לעשות ומה לא ניתן לעשות.

 

מה  הסיבה שתכניסו לקוח לחוץ בנקאי? 

תשובה:  קודם כל אני בטוח ששאלתם את עצמכם בזמן קריאת שורות אלה , הסיבה לכך היא רמת סיכון שלא תואמת בנקים ו/או אחוז מימון או יחס החזר (למשל עד 85 אחוז מימון משווי נכס, עד 50 אחוז יחס החזר ,עד 40 שנה) .

וכמובן חשוב לי לשים על השולחן רמת הריבית בגוף חוץ בנקאי גבוה יותר מהבנק חד משמעי.

המטרה שלנו  בקבוצה זה לעשות פיצוח פיננסי לכם ולהשיג לכם את מה שעושה שכל עבורכם וזה לא משנה בנקאי חוץ בנקאי, סולו או דרכים אחרות שעושות שכל גם לאיש מקצוע וכמובן לכם הלקוחות.  

משכנתא חוץ בנקאית: פתרון לבעלי נכסים עם הון עצמי נמוך לרכישת דירה נוספת

משקיעים המעוניינים להרחיב את פורטפוליו הנכסים שלהם עתידים להיתקל בקשיים לא מעטים בעת רכישת דירה נוספת. הסיבה לכך נעוצה בדרישת הבנקים להון עצמי מינימלי גבוה יחסית, העומד לרוב על 25% משווי הנכס.

אך מה עושים כאשר ההון העצמי זמין אינו מספיק גבוה?

פתרון יעיל במקרים אלו הוא פנייה לגורם חוץ בנקאי לקבלת משכנתא. משכנתא חוץ בנקאית ניתנת על ידי גופים פיננסיים שאינם בנקים, ומאפשרת לקבל מימון גבוה יותר ביחס להון העצמי, לעיתים אף עד 75% משווי הנכס.

יתרונות משכנתא חוץ בנקאית עבור בעלי נכסים עם הון עצמי נמוך:

  •  משכנתא חוץ בנקאית תמצאו מימון גבוה: כאמור, ניתן לקבל מימון גבוה משמעותית ביחס להון העצמי, מה שמאפשר לרכוש דירה יקרה יותר או להסתפק בהון עצמי נמוך יותר ואת זה ניתן כאמור למצוא בפתרון חוץ בנקאי  מפוקח רלוונטי למצב. 

  • משכנתא חוץ בנקאית תמצאו גמישות: קיימות אפשרויות שונות של משכנתאות חוץ בנקאיות, המאפשרות התאמה לצרכים הייחודיים של כל משקיע.

  •  משכנתא חוץ בנקאית תמצאו מהירות: תהליך קבלת משכנתא חוץ בנקאית עשוי להיות מהיר יותר מזה של משכנתא בנקאית.

משכנתא חוץ בנקאית לנכס מורכב: פתרון יעיל גם כאשר הבנקים מתקשים

רכישת נכס מורכב, כגון נכס מפוצל ללא היתר, נכס עם רישום טאבו לא מושלם, חריגות בנייה או צו מבנה מסוכן, יכולה להוות אתגר לא קטן, במיוחד כאשר מבקשים לקבל משכנתא. הבנקים, בדרך כלל, נוטים להימנע ממימון נכסים מסוג זה בגלל פערי הידע ופחד שחלילה זה לא מפוקח .

עם זאת, אל חשש! גוף חוץ בנקאי שאנחנו עובדים איתו בקבוצת רפאל בלולו מבית מגן דוד פיננסי אנחנו עובדים רק עם גופים חוץ בנקאים מפוקחים וזה בדיוק- עבור אלו המעוניינים לרכוש נכס מורכב, פתרון יעיל קיים בדמות משכנתא חוץ בנקאית. גופים חוץ בנקאיים רבים מתמחים במימון נכסים מורכבים, ומציעים תנאי משכנתא ייחודיים המותאמים לצרכים ספציפיים אלו.

 

 תכלס הרבה לקוחות שואלים אותי :

למה צריך ייעוץ עבור משכנתא חוץ בנקאית?

משכנתאות חוץ בנקאיות ידועות בהיותן מורכבות ולא סטנדרטיות. תמהיל המשכנתא שיועץ יבנה יחסוך לכם הון בעתיד וימנע טעויות קריטיות שעשויות להביא אתכם עד כדי פשיטת רגל. 

תשובה:  מה כדאי לכם לקחת יועץ משכנתאות עבור משכנתא חוץ בנקאית?

משכנתאות חוץ בנקאיות הן מוצר מורכב יחסית, הן מבחינת התנאים והן מבחינת התהליך. להלן מספר סיבות מדוע כדאי לכם לקחת יועץ משכנתאות שילווה אתכם בתהליך:

1.  יועץ משכנתאות בעבודה עם  גוף חוץ  בנקאי או בנקאי בעל התמצאות בשוק המשכנתאות ( בנקאי או חוץ בנקאי) / הלוואות סולו/פיננסים : 

 כלומר שוק המשכנתאות החוץ בנקאיות מורכב מכ-60 גופים שונים, לכל אחד מהם תנאים, ריביות, עמלות ומאפיינים ייחודיים. יועץ משכנתאות מנוסה מכיר את השוק לעומק ויודע לאתר עבורכם את ההצעה המתאימה ביותר לצרכים וליכולות שלכם.

2.  יועץ משכנתאות בעבודה עם  גוף חוץ  בנקאי או בנקאי מעניק  בניית תמהיל משכנתא מיטבי: יועץ משכנתאות יבנה עבורכם תמהיל משכנתא מותאם אישית, תוך התחשבות בריבית, בתקופת ההלוואה, בעמלות, ביכולת ההחזר שלכם ובמטרות הפיננסיות שלכם. תמהיל נכון יכול לחסוך לכם עשרות ואף מאות אלפי שקלים לאורך חיי ההלוואה.

3.  יועץ משכנתאות בעבודה עם  גוף חוץ  בנקאי או בנקאי נותן  משא ומתן מא' ועד ת' בשיטת 360 : יועץ משכנתאות מיומן ידע לנהל משא ומתן מול גופים חוץ בנקאיים ולהשיג עבורכם תנאים טובים יותר, ריביות נמוכות יותר ועמלות נמוכות יותר.

4.  יועץ משכנתאות בעבודה עם  גוף חוץ  בנקאי או בנקאי נותן  ליווי לאורך כל התהליך: תהליך קבלת משכנתא חוץ בנקאית יכול להיות ארוך ומסורבל. יועץ משכנתאות מהקבוצה  ידריך אתכם לאורך כל התהליך, יסייע לכם באיסוף המסמכים הנדרשים, ידאג לעמידה בלוחות זמנים וילווה אתכם עד לקבלת ההלוואה.

5.  יועץ משכנתאות בעבודה עם  גוף חוץ  בנקאי או בנקאי נותן  הגנה על האינטרסים שלכם: יועץ משכנתאות  בקבוצה שלנו כפוף לחובת נאמנות כלפיכם ופועל לטובתכם בלבד בשיטת 360. הוא ידאג שתקבלו את כל המידע הרלוונטי ותהיו מודעים לכל הסיכונים הכרוכים בנטילת משכנתא חוץ בנקאית.

6.  יועץ משכנתאות בעבודה עם  גוף חוץ  בנקאי או בנקאי נותן  חיסכון בזמן ובטרחה: יועץ משכנתאות יחסוך לכם זמן רב וטרחה רבה. הוא ידאג לכל הבירוקרטיה הכרוכה בתהליך, יערוך עבורכם השוואות בין הצעות שונות ויפנה אתכם לגורמים הרלוונטיים.

7. יועץ משכנתאות בעבודה עם  גוף חוץ  בנקאי או בנקאי נותן שקט נפשי: ידיעה שיש לכם יועץ מומחה שמלווה אתכם לאורך כל הדרך תיתן לכם שקט נפשי ותאפשר לכם לקבל החלטות מושכלות לגבי עתידכם הפיננסי.

 

 אז יותר בהרחבה: 

מהי משכנתא חוץ בנקאית?

משכנתא חוץ בנקאית היא הלוואה לרכישת דירה או לכל מטרה אחרת, המוענקת על ידי גוף שאינו בנק. גופים אלה יכולים להיות חברות ביטוח, קרנות נדל"ן, קרנות חברתיות ועוד.

מתי פונים למשכנתא חוץ בנקאית?

פונים למשכנתא חוץ בנקאית במספר מקרים:

  • מסורבי משכנתא בבנקים: אלה שאין להם הון עצמי מספיק או שהם בעלי דירוג אשראי נמוך.

  • אנשים שמעוניינים במימון גבוה: ניתן לקבל משכנתא חוץ בנקאית עד ל-85% משווי הנכס, לעומת 75% במערכת הבנקאית.

  • מי שמעוניינים במשכנתא לכל מטרה: ניתן להשתמש במשכנתא חוץ בנקאית לא רק לרכישת דירה, אלא גם לצורך שיפוץ, מיחזור משכנתא קיימת ועוד.

מהם היתרונות של משכנתא חוץ בנקאית?

  • מתן אשראי גם למי שאינו עומד בתנאי המערכת הבנקאית.

  • אפשרות לקבל מימון גבוה יותר.

  • גמישות רבה יותר בתנאי ההלוואה.

  • הליך יחסית מהיר.

מהם החסרונות של משכנתא חוץ בנקאית?

  • ריבית גבוהה יותר מאשר במערכת הבנקאית.

  • עמלות נלוות גבוהות יותר.

  • תנאי פירעון מוקדם  שונים מבנקים ואנחנו מציגים את זה ללקוחות הרלוונטים כמובן.

 

טיפים לבחירת משכנתא חוץ בנקאית:

  • השוואת הצעות ממספר גופים.

  • בדיקת תנאי ההלוואה בקפידה.

קשיים בהשגת משכנתא חוץ בנקאית: מה ניתן לעשות?

כפי שהוזכר, תחום המשכנתאות החוץ בנקאיות צמח משמעותית בשנים האחרונות, בעיקר לאור הקשיים הגוברים לקבלת משכנתא מהמערכת הבנקאית. עם זאת, חשוב לציין כי קבלת משכנתא חוץ בנקאית אינה פשוטה כלל וכלל, ישנם מספר קשיים עיקריים שעשויים להוות מכשול:

  1. קשיים כלכליים בגינם אנחנו נותנים המלצות לעבודה עם חוץ בנקאי :

  •   לדוגמה משכנתא חוץ בנקאית בעניין  חוסר יכולת החזר: תנאי יסוד לקבלת משכנתא חוץ בנקאית היא הוכחת יכולת החזר הלוואה. משמעות הדבר היא שהלווה צריך להציג הכנסות קבועות מספקות ביחס לתשלום החודשי של המשכנתא/הלוואה. לקוחות עם היסטוריה של בעיות כלכליות, כגון חדלות פירעון או עיקולים, יתקשו לקבל אישור.

  • משכנתא חוץ בנקאית בעניין  BDI   שלילי: נתוני האשראי של הלווה (BDI) משפיעים משמעותית על סיכויי קבלת משכנתא חוץ בנקאית. BDI שלילי, המצביע על היסטוריה של אי עמידה בהתחייבויות כספיות, יקשה מאוד על קבלת אישור.

  • משכנתא חוץ בנקאית בעניין עיקולים על הנכס: במידה וקיימים עיקולים על הנכס המיועד לשעבוד, הדבר ימנע בדרך כלל את קבלת המשכנתא.

 

  1. קשיים בירוקרטיים  אצל גופים שנותנים משכנתאות חוץ בנקאיות :

  • דרישות גבוהות לשמאות: משכנתאות חוץ בנקאיות רבות דורשות שמאות לפי תקן 19, הידועה כשמאות יקרה מחמירה יותר משמאות רגילה. עלות שמאות כזו יכולה להגיע עד 10,000 ש"ח, מה שמהווה נטל משמעותי עבור לקוחות רבים.

  • מגבלות משפטיות: חוקים ותקנות מסוימים מגבילים את מתן משכנתאות חוץ בנקאיות. לדוגמה, בניגוד למערכת הבנקאית, חברות ביטוח וקרנות רבות אינן נותנות משכנתאות בדרגה שנייה.

  •  ועם זאת בתחום החוץ בנקאי יש כאלו שכן ידעו לתת דרגה שנייה- החוכמה שלנו כקבוצה של יועצי משכנתאות שאנחנו יודעים מה היתרונות וחסרונות של כל גוף בנקאי או חוץ בנקאי לטובתכם ! 

  • עמלות גבוהות בגופים חוץ בנקאים:  כלומר אצל החברה בתחום המשכנתאות חוץ בנקאית אנחנו רואים משכנתאות אלה כרוכות בדרך כלל עמלות נלוות גבוהות, כוללות עמלת הקמת הלוואה, עמלת פירעון מוקדם  עמלה שנתית ועוד. 

  1. חוסר ניסיון וידע שאני רואה אצל אנשים במשכנתאות/הלוואות ועוד תחומים פיננסים ובטח בכל העניין של המשכנתאות החוץ בנקאיות :

  • שוק מורכב: תחום משכנתאות חוץ בנקאיות מורכב ומגוון, וכולל עשרות גופים פיננסיים בעלי תנאים ומאפיינים שונים. קשה להתמצא בשוק זה ללא ידע וניסיון רלוונטי.

  • התאמה לצרכים: בחירת משכנתא חוץ בנקאית מתאימה מצריכה התאמה מדויקת לצרכים הפיננסיים האישיים של הלווה. בחירה לא נכונה עלולה להוביל תשלום ריביות גבוהות ועלויות מיותרות.

לסיכום:

קבלת משכנתא חוץ בנקאית בהחלט אפשרית, אך היא כרוכה בקשיים לא מעטים. חשוב לבחון היטב את המצב הפיננסי האישי, את היכולת לעמוד בתנאי ההלוואה ואת האפשרויות העומדות לרשותכם לפני קבלת החלטה. 

מומלץ להתייעץ עם יועץ משכנתאות  מקבוצת רפאל בלולו   מבית מגן דוד פיננסי 

אשר אנחנו בעלי ניסיון בתחום המשכנתאות הבנקיות בכלל  והחוץ בנקאיות בפרט.

שיוכל לסייע לכם בבחירת המסלול המתאים ביותר עבורכם וללוות אתכם לאורך כל התהליך.

 

  • התייעצות עם יועץ משכנתאות מקבוצת רפאל בלולו.

חשוב לציין:

  • משכנתא חוץ בנקאית אינה מתאימה לכל אחד.

  • לפני נטילת משכנתא חוץ בנקאית, חשוב לבחון את כל האפשרויות העומדות לרשותכם ולשקול היטב את ההשלכות. 

 ולכן תזכרו: 

אנחנו פה עבורכם, 

משכנתא שאתם תקבלו על ידי יועצי המשכנתאות אצלנו בקבוצה בין עם משכנתא בנקאית או  משכנתא חוץ בנקאית תהיה מוגנת על ידי א' הרגולציות החוקיות השונות -בלי זה   לא נתקדם. ב' על ידי שיטת 360 שלנו ככה שאין סיכוי שיהיה פה איזה משהו אפור שיפגע בכם.

להפך- אני יכול לספר שאנחנו בדיוק עשינו תיק אחד מיני רבים עם גוף חוץ בנקאי שנתן  ישועה  ללקוחות שלנו ועל ידי  מימון מתאים + יסודות פיננסים על ידי כלכלת המשפחה אנחנו נוציא את הלקוחות שלנו לדרך חדשה וכדבר אמיתי. 

אז למה אתם מחכים דברו איתי  עכשיו! 

אני או אחד מאנשי הצוות הנהדרים שלי שעובדים בשיטת 360 נסייע לכם בשמחה באהבה עד להשגת המטרה והרבה מעבר.

אז לא משנה  משכנתא חוץ בנקאית או בנקאי , משכנתא או כלכלת המשפחה. 

אנחנו פה עבורכם! 

  מאת רפאל בלולו יועץ משכנתאות אישי לכלכלת המשפחה. 

מייסד ובעלים של קבוצת רפאל בלולו 

מבית מגן דוד פיננסי 

"עסקים עושים עם אנשים"

 זכרו אנחנו נותנים פתרונות פיננסים אפקטיביים עבורכם!

  לתוכנית משפחה בצמיחה: https://rafaelmortgages.co.il/a-growing-family
מגן דוד פיננסי הוא מודל של רפאל בלולו יועץ משכנתאות וכלכלת המשפחה
שיתוף

מאמרים

לקיחת משכנתא בקפריסין-אפשרי?

לקיחת משכנתא בקפריסין-אפשרי?

לקיחת משכנתא בקפריסין היא דרך מועדפת עבור משקיעים זרים המעוניינים להיכנס לשוק הנדל"ן המקומי. התהליך כולל מספר שלבים חשובים ותנאים ייחודיים. הנה פירוט על הנושא:

קרא עוד
אתר זה מוגן על ידי reCAPTCHA וחלים מדיניות הפרטיות ותנאי השימוש של Google.

צרו קשר

תשאירו לי הודעה ואחזור אליכם בהקדם.