שיתוף

מנגנון פסיכולוגי של החיסכון לטווח הארוך/ או למה לעזאזל להפריד בין העוש לבין מוצרי החיסכון שלנו

איש עם בועת מחשבה עם סימן דולר

היום אבחן את הדברים ביותר מלל כדי לפשט במאמר זה כמה שניתן את הפסיכולגיה לראיתי בחיסכון לטווח הארוך תוך כדי יצירת הרגלים שיבנו אותנו איתנים כלכלית כמה שניתן, בעלי ידע פיננסי שיעזור לנו מול יוקר המחיה בין עם הוא במסלול עליה מתון או קיצוני , מקווה שהתוכן מובן,ושאני כותב בסדר(:

כמו תמיד אני פה בשבילכם – רפאל בלולו יועץ משכנתאות אישי.

 

אז נצלול לעולם הפסיכולגיה של החיסכון לראיתי האישית:

אותי באופן אישי מעניין למה באופן הגיוני אנחנו מחלקים הכל לתקיות/ מחלקות בראש שלנו- בצורת עבודה שלנו ולמה הכל לא מעורבב ביחד וזהו?

אז אתם אומרים לעצמכם זה הדבר הכי הגיוני לעשות לכל דבר יש את התפקיד הארגוני שלו וככה מצליחים בעצם לבצע פעולות כארגון יותר נכונות – אוקי מצוין מסכים לגמרי (: ,אז למה יש אנשים שלעצרי לא פועלים ככה באופן פיננסי? למה אנשים לא בונים לעצמם מחלקות כדי לשפר את כל "הארגון" הפיננסי הזה?


מה הכוונה ? אז כמובן שארשום אבל בוא נתחיל בהקדמה קצרה👇

בצבא/בתחום התכנות/בעסקים קוראים לזה מחלקות - מה הכוונה?

כל מחלקה אחראית על היעוד הספציפי שלה , כלומר אנחנו מגדירים לנו בראש או בעדיפות בתקייה בדרייב כיאה למאה 21 (:
שבא נפתח לנו אקסל /וורד על כל מחלקה והיסודות שלה- ככה נוכל לעשות אנליזה
ולהפריד בצורה פסיכולוגית את החסכונות שלנו
ממש בנית יעדים כדי להגיע למטרות שבחרנו, לרשום כמה כסף הכנסו כל חודש, האם מדובר בהוראת קבע במתכונת "שגר ושכח" או גם הכנסה אקטיבית? (אגב פסיכולגיה – זה תרגיל מכירתי שנותן בחירה בשני מוצרים) ממש לרשום הכל:

  • כמה אנחנו מכניסים ?
  • לאיזה מטרה- מה אנחנו רוצים להשיג בכך ,באיזה דרך?
  • למה אסור לנו לשבור את החיסכון הזה ספציפית?

אני באמת ותמים מאמין שככל שאנחנו נהיה על זה ככל שאנחנו נתעמק בהסבר שלנו, ונרשום עוד ועוד ועוד את המטרות והיעדים שלנו אנחנו נגדיל את הרצון הפנימי שלנו לחסוך עוד ועוד ונגדיל כך את החשיבה האקטיבית שלנו מה לעשות ולמה אנחנו בנינו את המחלקה הזאת , והכי חשוב האם אנחנו עומדים ביעדים או לא [כי ביננו לעמוד ביעד שקבענו לעצמנו , להצליח באתגר הזה מול עצמנו זה הרגשה אדירה שתביא לנו בתקווה רצון יותר גדול וגם חשיבה נכונה יותר להמשיך ולבנות את מערכת השקעות והחיסכון במוח הנפלא שלנו]

דוגמה למחלקות:

  • אחת אחראית על החיסכון לתווך ארוך על ידי אסטרטגית השקעה במדדים ( הכנסת ,שחכת!)
  • אחת אחראית על הפנסיה על כל מרכיבים שלה
  • אחת אחראית על קרן בלתם וכן אלה

 

מילות חוכמה של סבתא

בואו נבנה לנו על ידי מגוון המוצרים שקיימים בשוק עזרים שיקחו אותנו קדימה, ככל שנעמיק יותר ככה המיינדסט שלנו יחשוב על הפיתוח של שיטת העבודה של איך לחסוך /להשקיע להגדיל הכנסות פסיביות ( נכסים,שוק ההון, אגח) או אקטיביות( עבודה כשכיר, הוספת עבודה כעצמאי )

כי בסופו של דבר לצד התכנים שאני מציג בנוגע לתחום המשכנתאות ,רביות,מסלולים יש את עולם לימוד הפיננסי שצריך להיות מחוקק לדעתי כתנאי לסיום בית ספר , כלומר שיעורים על חשיבה כלכלית נכונה, איך לחסוך , איזה מוצרים יש כיום ממה הם מורכבים איך להתפתח חשיבתית כדי אנחנו נשיג את היעדים שלנו.
לי למזלי הרב יש  את סבתי האדירה שתיהיה לנו תמיד בריאה(:
שתמיד נותנת לי טיפים וידע רב איך להתקדם כלכלית, למרות יוקר המחייה למרות משכורת כזו או אחרת , והיא מנווטת את הספינה הכלכלית של המשפחה שלנו לדרכים איכותיות יותר כתוצאה מהסברים על איזה מסלולים יש וזה נותן לי בצורה אישית אפשרות לקחת את מה שהיא אומרת ולנתח אותו ,כדי להתאים אותו אישית ליעדים ולמטרות שלי.

וסבתא אני לא אומר את זה רק כי אני אוהב ומעריך אותה מאוד ומעריך את הידע הבלתי פורמלי האדיר שלה!! לגבי נושאים כמו כלכלת המשפחה,חיסכון אישי הצבת יעדים, סקרנות,והגשמת מטרות.
היא באמת ההוכחה הניצחית שהכל זה במיינסט שלנו – הצלחה כהצלחה והצלחה כלכלית בפרט היא בזכותנו !

לפחות באופן אישי אני מאמין שאין דבר אם יש דבר כזה איך ומה אני עושה כדי להשתפר , כדי להתקדם מה אני קורא, חוקר ,רושם היום כדי לקדם את עצמי , איך אני בתוך אדם מרקע כזה או אחר עם נתונים כאלה ואחרים יכול להגיע למטרה שלי? , איך אוכל לנצח את מגבלות הפחד שלי שזה לא אפשרי ,ומה לעשות כדי שזה כן יהיה אפשרי?

התשובה היא פשוטה = להטמיע הרגלי חשיבה נכונים

FIRE Movment

אני באופן אישי מאוד מאמין בתנועת FIRE movement(financial independnce retire early) 
או בעברית עצמאות כלכלית, פרישה מוקדמת.

כן,יש חברים שקוראים לזה סגפנות/ אני קורא לזה מינדסט של אדם שבונה את היסודות שלו במעט הכספי היחסי שיש לו כדי להגיע לעצמאות כלכלית 🙏

כי בוא נדבר גלוי, איך מוטי שמואלביץ' התותח אומר? תכלס חיסכון והשקעה -רובנו מרווחים רק את המשכורת החודשית שלנו, מהעבודה השכירה שלנו וזה לגמרי בסדר גם אני כזה זה נותן לנו ביטחון, סיפוק, הגנה יחד עם זאת למה לא להגדיל ולבנות את העתיד שלנו ולא להסתפק רק על הפנסיה גדולה ככל שהיא תהיה ?, ריבית דריבית זה באמת "פלא" זה באמת דבר שמוכח שאפשר להשתמש בוא לטובתנו להגדלת הכסף הפנוי שלנו בגיל שלישי. אני באופן אישי מכוון גם לחיסכון לנכס להשקעה כי אני באמת חושב שהגדלת הפרופיליו של תיק השקעות שלנו זה מצוין ,וכי למרות שזה שלוש אחוז שנתי ,עיקר הגדילה פה היא תחזית של עליית מחירים , וכן זה אימרה שיכולה לדליק את עליית המחירים ברמת המקראו ,אבל אני פה כדי להראות אלטרנטיוביות לטווח הארוך שלטובתנו (:

 

ואני לא טוען לא לחברים האישיים ולא ללקוחות תעשו חיסכון של 40 /50 ושישים אחוזים, זה לא מתאים לכולם כי לא כולם באותו מצב כלכלי/אישי כל אחד הוא שונה

וזה מקסים ובסדר גמור(: אני רק מבקש בואו נבנה מחלקות שישרתו אותנו כלכלית, ונחזק את המיננסט שלנו לגבי אוריינות פיננסית/חינוך פיננסי כי כמו שאתם רואים מהסולדית הנפלאה וכל העוסקים בדבר שניתן לחקור לרשום וללמוד על זה במשך שנים כדי לשתפר(:

יש שיטות עבודה מגוונות איך לחסוך וכמה לחסוך בחרו את המטרות והיעדים שלכם והתמידו בכך כדי להגיע למה שאתם מגדירים כיום בגדר" רצון גדול מאוד" הצלחה בידים שלכם לכל שאלה ,בקשה אני פה בשבלכם

 

* גילוי נאות- סופר חשוב אין מאמר זה או אחרים בבלוג יעוץ השקעות,משכנתאות , או כל יעוץ אחר,שכן כל אדם הוא שונה מאדם אחר(:

שיתוף

מאמרים

אתר זה מוגן על ידי reCAPTCHA וחלים מדיניות הפרטיות ותנאי השימוש של Google.

צרו קשר

תשאירו לי הודעה ואחזור אליכם בהקדם.