שיתוף

אפקט דאנינג קרוגר והקשר שלו לעולם המשכנתאות

אפקט דאנינג קרוגר

אפקט דאנינג קרוגר והקשר שלו לעולם המשכנתאות מימון וכלכלת המשפחה.

 

מה הכוונה באפקט דאנינג- קרוגר?

אפקט דאנינג קרוגר אומר את הדבר הבא

אנשים בעלי מעט ידע לדוגמה בתחום המשכנתאות יקחו משכנתא לבד כי קראו  מאמרים בנושא  עשו חישובים במחשבונים פיננסים  והופ הם יודעים הכל .

יודעים לבנות תמהיל משכנתאות כמו שצריך כי כבר הם יודעים את שמות  מסלולי משכנתא ומה הכוונה מדד המחירים לצרכן ומדד  תשומות הבנייה.

וכל זה הוא טוב ונחמד.

אני בעד לתת ידע ואני רואה קולגות נהדרים שלי למקצוע שנותנים כמוני ים ידע ועם זאת זה באמת מספיק? 

התשובה היא שלא – כי  מדובר פה רק באשליית הידע (אפקט דאנינג קרוגר ) האם יתכן שאותו פלוני ידע כמו יועץ משכנתאות שעוסק בתחום יום יום לקח ולוקח לקוחות מא' לת' כדרך עבודה בעל סיסטם מוגדר וברור לעומת אותו פלוני שרק קרא קצת באינטרנט? 

 

בסופו של דבר

לדוגמא בקורס המשכנתאות שאני מעניק לכמה שיותר אנשים הנקרא" משכנתאות בלי שטויות" שבואו יותר מ 3.5  שעות תוכן איכותי יותר מ 140 שקפים כל זה על מנת לתת את היסודות כי כמו כן גם בקורס ייעוץ משכנתאות לא לומדים  הכל. לומדים בסיס כי לא ניתן לדעת הכל.

לדעתי חייב ורצוי לשאוף לדעת כמה שיותר+  פרקטיקה של ניתוח המצב האם מה שאותו איש מקצוע עושה באמת נכון לי? 

כמו שאני לומד שיווק למרות שאני נותן לאיש שיווק לקחת אותי מ A TO Z  וכמו שאני לומד עכשיו קורס ייעוץ עסקי  ועם זאת יש לי יועץ עסקי תותח. 

כי אני רוצה לדעת את היסודות, חשוב לי לדעת את היסודות ועם אני יחשוב שאני יודע הכל ולא יתן לאנשי מקצוע איכותניים את המושכות אני יפול וליפול כמו בעולם האישי כמו כן העסקי זה להפסיד הרבה מאוד כסף ,זמן ואנרגיה כתוצאה מכך שיכולתי למנוע אלו הלכתי לאיש מקצוע מתאים.

 

לסיכום בעניין אפקט דאנינג קרוגר :

א. כל תחום ללא יוצא מן הכלל זה עולם ומלואו.

ב. עדיף להיות זהיר מאשר יהיר( טעויות עולות לנו זמן ,אנרגיה והרבה מאוד כסף שאנחנו יכולים להשקיע בדברים שיקדמו אותנו ואת כלכלת המשפחה שלנו) 

 

בהצלחה רבה! 

תלמדו,תשקיעו,תבינו ועם זאת תקחו אנשים מקצוע.

 

למידע  על קורס המשכנתאות  שלי " משכנתאות בלי שטויות" לחצו כאן.

בבקשה  אנחנו חייבים להפסיק שאין לנו מה ללמוד מהטובים יותר, ללמוד תמיד כדאי ורצוי כמו שציינתי כדי אפקט דאנינג קרוגר יהיה רק כשם של אפקט שמוכר אך ורק בעולמות של חלק בפסיכולוגיה ותו לא.

בברכה,

רפאל בלולו יועץ משכנתאות אישי לכלכלת המשפחה.

מייסד ובעלים של קבוצת  רפאל בלולו

מבית מגן דוד פיננסי

"עסקים עושים עם אנשים"

שיתוף

מאמרים

לקיחת משכנתא בקפריסין-אפשרי?

לקיחת משכנתא בקפריסין-אפשרי?

לקיחת משכנתא בקפריסין היא דרך מועדפת עבור משקיעים זרים המעוניינים להיכנס לשוק הנדל"ן המקומי. התהליך כולל מספר שלבים חשובים ותנאים ייחודיים. הנה פירוט על הנושא:

קרא עוד
אתר זה מוגן על ידי reCAPTCHA וחלים מדיניות הפרטיות ותנאי השימוש של Google.

צרו קשר

תשאירו לי הודעה ואחזור אליכם בהקדם.